tirsdag 24. mars 2009

Nysnø og sol i Eikedalen

Søndag kom det 20 cm med nysnø i Eikedalen på Kvamskogen og både mandag og i dag har det vært strålende solskinn som har invitert til å finne frem skiene igjen.

12-13 skolebusser og et hundretalls biler møtte meg da jeg kom opp i Eikedalen etter intens jobbing på formiddagen og 45 minutters kjøring.

Mange ungdommer fra forskjellige skoler sørget for at det faktisk ble et par minutters kø før det var imin tur til å ta stolheisen til topps. Vel oppe på toppen var jeg spent på snøforholdene ettr at det var kommet et nytt fint lag med nysnø de siste dagene. Det var ikke akkurat pudderføre, men likevel glimrende snø å kjøre i utenfor løypene selv om det var blåt litt på toppen.

Etter noen turer i området ved stolheisen forflyttet jeg meg til Tvillingtrekkene. Jeg hadde en mistanke om at vinden ikke hadde fått herje like mye med snøen på venstresiden der.

Og ganske riktig. Et godt stykke bortover på siden fant jeg mitt eget lille pudderparadis igjen. Riktignok med en liten snerk på toppen av snøen, men det var bare å få tuppene opp og finne flyten, så var det nesten like herlig som "pure powder".

Vi er i slutten av mars og snart er det påske og den blir garantert med mye snø både i Eikedalen og ved de fleste andre skianleggene her på Vestlandet.

Og husk nå for all del å ha skiene fremme også etter påske, for da kommer de flotteste dagene og allerede 1. mai kan du fortsette når Folgefonna sommerskisenter åpner.

Ingen kommentarer: