tirsdag 3. mars 2009

God vinterferiestemning!

De første dagene av vinterferien har det vært snø og regn i fjellet, men tirsdag viste endelig solen seg på Kvamskogen og stemningen steg flere hakk både i Eikedalen og Furedalen.

- Vi har mye folk i anlegget og stemningen er god. Stolheisen sto første del av dagen på grunn av sterk vind på toppen, men ut på dagen fikk vi alle heisene i sving, sier daglig leder ved Eikedalen skisenter, FredrikTønjum.

SE FLERE BILDER HER!

Også ved tradisjonsrike Furedalen var det mye folk og god stemning.

- Nå har vi det helt topp her i Furedalen. Foreldre har rigget seg til i snøen med grill og godt humør og ungene boltrer seg i vårt populære skianlegg, sier daglig leder for Furedalen Alpin, Brynjulf Bergesen.

Verken Eikedalen eller Furedalen melder om mye skader i bakkene, men vi traff på Malin Haugland (10) som satt i snøfonnen med foten høyt.

- Jeg og venninnen min ble hengende etter skiheisen og da skadet jeg foten min, men det går bra, sier Malin .

Mens de fleste på Kvamskogen lekte seg på ski i bakkene eller gikk tur, var det andre som konsentrerte seg om å få snøen av hyttetaket like ved Furedalen.

- Etter å ha sett på nyhetene at bygninger har klappet sammen på grunn av store snømengder, valgte jeg å gå løs på litt over en meter med snø som har begynt å bli ganske tung på hyttetaket. Det er en tung jobb å få vekk snøen, men siden hytten er blitt 25 år tar jeg ingen sjanser, sier Steinar Fosen som er på vinterferie sammen med fruen og sine to barn.

Ingen kommentarer: